XF Forum banner

Pomoc - Czujnik temperatury spalin - Bank 1 Czujnik 3 Kod błędu P242D-00

1 reading
35K views 17 replies 6 participants last post by  Bik3rz  
#1 ·
Cześć Ludzie - szukam pomocy.
Nie wchodząc w szczegóły, miałem wyciek powietrza z powodu uszkodzenia uszczelki na intercoolerze. Spowodowało to, że samochód okresowo przechodził w tryb awaryjny (czerwone ostrzeżenie Ograniczona moc).

W każdym razie, uszczelka wymieniona i wszystko wydawało się w porządku, ale podczas jazdy testowej po około 10 minutach pojawiło się pomarańczowe ostrzeżenie o Ograniczonej mocy (ale samochód wydawał się w porządku!).
Po dalszych badaniach kod błędu P242D-00 'Czujnik temperatury spalin - Bank1 Sensor 3' wskazywał, więc wygląda na to, że muszę wymienić ten czujnik.

Rozmawiałem z dealerem i wymieniają czujniki tylko jako niebieskie, zielone, brązowe..... & nie mogą zidentyfikować, który odpowiada 'Bank 1, Sensor 3'.
Wyszukałem w Internecie - kilku innych wydaje się mieć ten problem / zadało to pytanie, ale nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi!

Czy ktoś może rzucić trochę światła na tę sprawę - tzn. czy ktoś wie, jaki kolor ma 'Bank 1 Sensor 3'?

Dzięki
XFNI
 
#3 ·
Dzięki Pekem
Niestety problem nie jest bezpośrednio związany z intercoolerem, chociaż wyciek uszczelki jest prawdopodobnie przyczyną.
W trybie awaryjnym regeneracja DPF jest wyłączona, więc miałem również komunikat DPF Full. Kiedy zabrałem samochód do warsztatu, jechałem jak emeryt i wierzę, że był w trakcie regeneracji, kiedy ponownie włączyła się 'ograniczona moc'. Rezultatem był obłok dymu z tyłu i oba wydechy mocno pokryte jasno szarymi osadami - tj. myślę, że DPF oczyścił się dość spektakularnie! W każdym razie, wierzę, że to prawdopodobnie albo usmażyło, albo mocno zanieczyściło wadliwy czujnik, który teraz wchodzi w błąd.

Z tego, co do tej pory udało mi się znaleźć w Internecie, wydaje się całkiem prawdopodobne, że 'Czujnik 3' to czujnik wylotowy DFF. Jednak mój lokalny dział części franczyzy Jaguara nie może mi powiedzieć, który powinienem kupić - mogą pomóc tylko wtedy, gdy powiem im, że to zielony, niebieski lub.......! Dostawcy części online również wymieniają te czujniki z tymi samymi opisami co dealer. Natknąłem się na kilka postów innych właścicieli na innych forach zadających to samo pytanie - tj. czy ktoś może zidentyfikować, który czujnik odpowiada kodowi błędu P242D - 'Bank 1, Czujnik 3', ale jak dotąd brak odpowiedzi!
 
#4 ·
Tylko żeby to podsumować....
Minęły już prawie dwa tygodnie bez komunikatu o błędzie, więc mam nadzieję, że 'usterka' sama się naprawiła - trzymam kciuki!
Możesz przeczytać powyżej, co się stało, więc teraz mocno podejrzewam, że czujnik temperatury spalin, który wszedł w błąd, był po prostu mocno zanieczyszczony i został teraz wyczyszczony!

Ostrzeżenie pojawiało się regularnie, gdy tylko osiągnąłem 'idealne' warunki regeneracji DPF - tj. samochód rozgrzany podczas jazdy z prędkością od 60 do 70 km/h. Więc znowu podejrzewam (ale nie mogę być pewien), że to cykl regeneracji wywołał błąd - tj. temperatura przesyłana z wadliwego czujnika nie mieściła się w tolerancji oczekiwanej podczas regeneracji DPF.

Aby pomóc w działaniu, umieściłem również intensywny środek do uzdatniania paliwa / EGR / środek czyszczący DPF w całym systemie. Chociaż używam paliwa premium co drugie lub trzecie tankowanie (mając nadzieję, że dodatkowe detergenty itp. utrzymają wszystko w czystości), wierzę, że ten środek czyszczący zrobił różnicę i samochód pracuje płynniej i lepiej ciągnie niż wcześniej.
Po pewnych badaniach produktem, którego użyłem, był Archoil AR6400-D MAX (dostępny na Amazon za około 25 £). Jest to intensywny środek czyszczący, a nie taki, którego używasz przy każdym tankowaniu.