XF Forum banner

SDD-tutorial

4.9K views 10 replies 5 participants last post by  NO1  
#1 ·
Ik denk erover om de SDD-lezer voor de 2012 XF 2.2d te kopen.
Is er een fatsoenlijke tutorial voor idioten op het internet?

Bedankt.

#3 ·
Hoi,

Ken geen tutorial per se, maar de gebruikershandleiding is online beschikbaar

Dat zal wel lukken.....dank u.

#4 ·
Tal van tutorials op internet en YouTube. Ik heb een stapsgewijze handleiding met foto's om te laten zien hoe je de auto-instellingen in de CCF kunt wijzigen. Laat het me weten als je het wilt en ik zal het opzoeken.

owns 2014 Jaguar XF R
  • Like
Reactions: ChrisL
#6 ·
OK, hier is mijn [niet-definitieve] gids voor het wijzigen van de ccf op uw auto met behulp van Jaguar SDD

Dit is gedaan op X250, maar het is relevant voor elke auto waarmee SDD kan praten. (<MY17)

Op het moment van schrijven is 1.63 de nieuwste (maar oudere versies zijn ook OK)

Een voeding van minimaal 35A of beter is vereist om op de batterij te worden aangesloten. Sluit uw PSU aan.

Zodra u de software hebt opgestart, krijgt u het volgende scherm te zien

183233

volg de instructies in het rode vak en klik op auto vin read.

Laat het zijn werk doen en je zou dit moeten zien

183234

Je wilt dat sdd alle modules ziet, maar oudere versies van sdd tonen optionele modules en kunnen een rood kruis erin hebben, omdat je die module niet hebt geïnstalleerd. Dit is ok.

Ik heb een rood kruis in de IPMB-module omdat ik momenteel mijn achteruitrijcamera heb losgekoppeld.

Idealiter wil je alles groen.

Let op RODE pijl rechtsboven, dit is de accuspanning, geel is ok, groen is beter. ROOD stop en controleer uw aansluitingen. SDD laat u geen programmering uitvoeren als de spanning te laag is op uw batterij.

Klik vervolgens op GROENE pijl om servicefuncties op te roepen.

Laat alle modules scannen en zoals je kunt zien is alles hier groen en communiceert ok.

Nu kun je dingen doen zoals de parkeerrem in de servicemodus zetten, TMPS controleren, DEF-vloeistofniveaus controleren etc.

Vrij onfeilbaar omdat je niets in de auto verandert, maar als je opties wilt toevoegen, moet je de engineeringmodus invoeren door op de sleutel te klikken (RODE cirkel)

183228

dit brengt je naar dit scherm;

183235

Je hebt een activeringscode nodig (gegenereerd door software in het gekochte SDD-pakket)

Zodra je je VIN en Seed-code hebt ingevoerd, krijg je een wachtwoord gegenereerd. Voer dat in het vak in.

Als alles goed gaat, zie je dat de onderste balk van sdd oranje/geel wordt, dit bevestigt dat je in de engineeringmodus zit;

183244

Klik nu op aanbevelingen;

en scroll naar beneden om te kiezen;

183237

Klik op uitvoeren en je krijgt opties te zien die je kunt wijzigen, vink eerst het vakje onderaan aan om alle opties te zien;

183243

Ik was alleen geïnteresseerd in automatisch grootlicht en Lane Keep Assist, dus dat zijn de opties die ik heb gekozen.

Verander de optie van uitgeschakeld/niet gemonteerd in ingeschakeld/gemonteerd

183239

Klik op het groene vinkje en laat het zijn ding doen.

Je wordt gevraagd om het contact aan te zetten en dan wordt je gevraagd om de ccf naar je auto te downloaden. Druk op het groene vinkje als je tevreden bent.

Nu wachten.

Je auto wordt volledig afgesloten alsof de batterij plotseling is losgekoppeld, het is een beetje verontrustend maar normaal. Je ziet ook dat je dashboardnaalden rondspringen en je knipperlichten knipperen, weer normaal.

Je ziet dan compleet na 1 min. en om de ontsteking uit en weer aan te zetten.

Je wordt dan door een DTC-wizzard geleid die precies dat doet, alle DTC's uit de auto verwijdert.

Dus als je hier bent, probeer dan je nieuwe opties uit.

Maar....

De kans is groot dat je een firmware-update voor modules nodig hebt.

Omdat de opties die ik wilde betrekking hadden op de IPMA-module, was het logisch dat ik de firmware hierop moest updaten.

Om dit te doen, ga je terug naar het beginscherm en druk je op diagnostics.

Hierdoor kun je de firmware op modules updaten, want dit is het eerste wat jag wil dat de technicus doet als er een probleem is.

Dus voer diagnostics uit en je krijgt opties voor probleemoplossing, ik koos electrical->Image processing en dit geeft je dan extra's. Een van de extra's is om de module bij te werken;

183240

Ik heb dit uitgevoerd en het heeft firmware gedownload van JLR-servers

Het volgende scherm zei dat het 38 minuten zou duren en het duurde 30 minuten.

De auto is 30 minuten lang helemaal dood met een groene balk die alleen maar loopt.

Wanhoop niet!

Nogmaals, als het klaar is, wordt gevraagd om contact aan, contact uit, DTC's wissen

Controleer de opties die je hebt ingeschakeld, ze zouden moeten werken.

Ik hoop dat dit helpt 👍

Attachments

#7 ·
OK, hier is mijn [niet definitieve] gids voor het wijzigen van de ccf op uw auto met behulp van Jaguar SDD

Dit is gedaan op X250, maar het is relevant voor elke auto waarmee SDD kan praten. (<MY17)

Op het moment van schrijven is 1.63 de nieuwste (maar oudere versies zijn ook OK)

Een voeding van minimaal 35A of beter is vereist om op de batterij te worden aangesloten. Sluit uw PSU aan.

Zodra u de software hebt opgestart, krijgt u het volgende scherm te zien

183233

volg de instructies in het rode vak en klik op auto vin read.
Laat het zijn werk doen en je zou dit moeten zien

183234

Je wilt dat sdd alle modules ziet, maar oudere versies van sdd tonen optionele modules en hebben mogelijk een rood kruis erin, omdat je die module niet hebt geïnstalleerd. Dit is ok.

Ik heb een rood kruis in de IPMB-module omdat ik momenteel mijn achteruitrijcamera heb losgekoppeld.

Idealiter wil je alles groen.

Opmerking RODE pijl rechtsboven, dit is de accuspanning, geel is ok, groen is beter. RODE stop en controleer uw aansluitingen. SDD laat u geen programmering uitvoeren als de spanning op uw batterij te laag is.

Klik vervolgens op de GROENE pijl om servicefuncties op te roepen.

Laat alle modules scannen en zoals je kunt zien is alles hier groen en communiceert ok.

Nu kun je dingen doen zoals de parkeerrem in de servicemodus zetten, TMPS controleren, DEF-vloeistofniveaus controleren etc.

Vrij onfeilbaar omdat je niets in de auto verandert, maar als je opties wilt toevoegen, moet je de engineeringmodus invoeren door op de sleutel te klikken (RODE cirkel)

183228

dit brengt je naar dit scherm;

183235

Je hebt een activeringscode nodig (gegenereerd door software in het aangeschafte SDD-pakket)

Zodra je je VIN en Seed-code hebt ingevoerd, krijg je een gegenereerd wachtwoord. Voer dat in het vak in.

Als alles goed gaat, zie je dat de onderste balk van sdd oranje/geel wordt, dit bevestigt dat je in de engineeringmodus zit;

183244

Klik nu op aanbevelingen;
en scroll naar beneden om te kiezen;

183237

Klik op uitvoeren en je krijgt opties te zien die je kunt wijzigen, vink eerst het vakje onderaan aan om alle opties te zien;

183243

Ik was alleen geïnteresseerd in automatisch grootlicht en Lane Keep Assist, dus dat zijn de opties die ik heb gekozen.
Verander de optie van uitgeschakeld/niet gemonteerd in ingeschakeld/gemonteerd

183239

Klik op het groene vinkje en laat het zijn ding doen.

Je wordt gevraagd om het contact aan te zetten, dan word je gevraagd om de ccf naar je auto te downloaden. Druk op het groene vinkje als je tevreden bent.

Nu wachten.

Je auto wordt volledig afgesloten alsof de batterij plotseling is losgekoppeld, het is een beetje verontrustend maar normaal. Je ziet ook dat je dashboardnaalden rondspringen en je indicatoren knipperen, weer normaal.
Je ziet dan compleet na 1 min. en om de ontsteking uit en weer aan te zetten.
Je wordt dan door een DTC-wizzard geleid die precies dat doet, alle DTC's uit de auto verwijdert.

Dus probeer hier je nieuwe opties uit.

Maar....
Hoogstwaarschijnlijk heb je een firmware-update nodig voor modules.
Omdat de opties die ik wilde betrekking hadden op de IPMA-module, was het logisch dat ik de firmware hierop moest updaten.
Om dit te doen, ga je terug naar het beginscherm en druk je op diagnostics.
Hiermee kun je de firmware op modules updaten, want dit is het eerste wat jag wil dat de technicus doet als er een probleem is.
Dus voer diagnostics uit en je krijgt probleemoplossingsopties te zien, ik koos elektrisch->Image processing en dit geeft je dan extra's. Een van de extra's is om de module te updaten;

183240

Ik heb dit uitgevoerd en het heeft firmware gedownload van JLR-servers
Het volgende scherm zei dat het 38 minuten zou duren en het duurde 30 minuten.
De auto is 30 minuten lang helemaal dood met een groene balk die alleen maar herhaalt.
Wanhoop niet!

Nogmaals, als het klaar is, zal het vragen om contact aan en contact uit, DTC's wissen

Controleer de opties die je hebt ingeschakeld, ze zouden moeten werken.

Ik hoop dat dit helpt 👍
TA.

Serieus, dat is fantastische info. Heel erg bedankt.